Gatebil 2010

"Turboskåpet in action"


Mer film kommer


Vallåkraträffen 20-21 Aug

Jaaha! då var man anmäld till Vallåkraträffen i sommar! Får vi se hur det slutar.


Godmorgon!

Idag ska det ringas en massa samtal. Kolla hur det har gått med dom nya fälgarna samt kolla vilket företag det blir som kommer att sponsra med folien! Uppdaterar mer under dagen.

Vinnare stadskampen 2010 Waller


Johan Waller ligger steget före kan man ju säga! Han har hunnit fixat och förnyat mycket inför nya året!
Och idag provstarta han utan problem! Lycka till iår Johan!  

Esson tuning!

När ni vill ha något specail byggt till bilen!



Henrics nissan skyline

http://www.essongarage.se/Esson_Garage/Kontakt.html

På besök hos PalmsAutoShop

Just nu befinner jag mig i Edvins verkstad! För att kolla hur det går. Han är grymt duktig! Bilen kommer bli som ny igen! han har justerat in alla dörrar, nybils känsla där med. Många cred till PalmsAutoShop!


Repotage Gatbilar 1 2011:





Bilens väg2















Mer kommer.


Bilens väg1













mera bilder kommer!


Lördag



Vakna idag och hade fått sms från Edvin. Han hade ett problem, spacklet tog slut.... Han har en bit till Meca.
Och dom stängde kl 2 idag. Så det var bara för mig att skynda mig dit och handla!
Så ikväll blir det en sväng till Edvin och lämna det!


Fredag

Dagen börjar bra. LEDIG! LÖN! Ja, men vad ska man hitta på idag då? hmm.. bilen står inte i garaget. Den är hos PalmsAutoShop´s verkstad!!... börjar bli utråkad nu! Det är exakt 54dagar kvar nu tills elmia mässan börjar. Och det finns helt klart lite kvar att göra på bilen! Men jag hinner. Eller hur? JO! för det måste jag göra! det är ju vad jag har lovat folket!

Ni som inte vet vad Elmia mässan är



Påskhelgen 22-25 April


Film på Turboskåpet


Tidigare bygget

Innan:


Efter.. Bilderna tagna på Gatebil Mantorp 2010:








"Turboskåpet"


Början som antagligen inte har något slut..

Nån förklaring till denna blogg ska ni självklart få.

Kan berätta om ett av mina stora intressen för bilar. Mitt bil intresse vet jag inte exakt vart det kom ifrån.. men så vart det!
Har tidigare byggt på en äldre bil som jag började att bygga på ca 2006 fram till mitten på 2010. Den vart mer eller mindre klar i början på sommaren 2010, dock brukar jag säga att en bil aldrig blir klar. Men ganska klar vart den för att ta ut den på bannan för första gången! Mecka in i det sista för att hinna få den klar till första stora bilträffen som jag ville köra på! Gatebil som är en av nordens största bil festivaler. Bilen var dock med på gatebil mantorp 2009 men funkade då tyvärr inte som den skulle. Så det vart inget åkande för min del. Men tillbaka början på 2010 då jag han bli klar inför gatebil. Bilen var självklar inte det värsta på den träffen men helt okej för att ha kul på banan!

Men till det jag vill komma fram till nu. Under den helgen på Mantorp kom mina ideér upp i huvudet att bygga en helt ny bil som skulle bli lite mera extrem och dra åt sig lite mera uppmärksamhet. Satt och skoja på kvällen med vännerna och sa -Nästa år skulle det inte va coolt och komma med en v70 på tvärren genom parisikurvan? Alla tittade på mig och sa: Men en v70 är ju framhjulsdriven?

Haha vi skrattade och jag sa att det vore nåt för mig! sagt och gjort. Jag började leta efter ett lämpligt projekt när jag kom hem. Hittade till slut den perfekta på blocket. Jag brydde mig inte nåt om utrusning och motor osv..

Men hittade till slut en Volvo v70 -2002 fullsmetad med i stort sätt allt förutom Nav.. Var ju bara ett + att det var skin inredning som gick att sälja och tjäna en slant till bygget!

Jag och Andreas G bestämde oss för att nu är det dax att töma bilen på allt och göra den redo för sina ombyggnationer!

Vi skruva och slet ut allt, varenda skruv åkte ut ur bilen! När bilen väl var helt tom invändigt rulla vi in den på sin plats i garaget där den skulle få stå ett tag! gick inte många dagar innan jag åkte upp till garaget och började kapa ur allt golv.

Så började väl hela den här "resan" på den ultimata ban v70in..   Här i denna blogg kommer ni nu att kunna följa hela min långa tunga väg från en orginal v70 till den mest extrema v70 med v8 och drivlina från Crovette c5 Z06.




Tack till


http://www.sportvagnskonsult.com/
Tack Sportvagns konsult för glasfiberbreddarna!

Bilen vid inköp

Så här såg bilen ut vid inköp:

Inhandlad





Tack till företagen

Kan börja med att tack några företag!



Raidopower
Raidopower

Esson

Esson garage

Klracing

Kl racing



R-tune

Repotage Bilsport 1-2 2011:

När Emanuel Gylling hörde ryktet om Patric Ljungs bygge kunde han inte låta bli. Han drog omedelbart från Karlskrona till Haninge utanför Stockholm. Och han blev inte besviken …


Patric Ljung bygger volvo V70 med drivlina från Corvette. Foto:Stefan boman



Volvo V70 med V8

På utsidan ser det ut som en vanlig Volvo V70. Men, vänta nu … hela golvet är urkapat! Och sitter det inte en motor där ändå, fast väldigt långt bakflyttad? V:et i det här fallet står varken för ”Versatility” eller ”Vanligast i Sverige” utan Vette, som i Corvette. Patric Ljung bygger en Volvo-kombi med drivlina från Corvette C5!














Länk till Bilsport: http://www.bilsport.se/news.php?id=86773


Välkommen till min nya Volvette blogg!

Här kommer allt om volvetten med mera hamna. Även alla tips och tricks som kan ges.
Alla som har gjort detta projekt möjligt på så kort tid!




Startdatum för bygget
   16 juli 2010

RSS 2.0