Början som antagligen inte har något slut..

Nån förklaring till denna blogg ska ni självklart få.

Kan berätta om ett av mina stora intressen för bilar. Mitt bil intresse vet jag inte exakt vart det kom ifrån.. men så vart det!
Har tidigare byggt på en äldre bil som jag började att bygga på ca 2006 fram till mitten på 2010. Den vart mer eller mindre klar i början på sommaren 2010, dock brukar jag säga att en bil aldrig blir klar. Men ganska klar vart den för att ta ut den på bannan för första gången! Mecka in i det sista för att hinna få den klar till första stora bilträffen som jag ville köra på! Gatebil som är en av nordens största bil festivaler. Bilen var dock med på gatebil mantorp 2009 men funkade då tyvärr inte som den skulle. Så det vart inget åkande för min del. Men tillbaka början på 2010 då jag han bli klar inför gatebil. Bilen var självklar inte det värsta på den träffen men helt okej för att ha kul på banan!

Men till det jag vill komma fram till nu. Under den helgen på Mantorp kom mina ideér upp i huvudet att bygga en helt ny bil som skulle bli lite mera extrem och dra åt sig lite mera uppmärksamhet. Satt och skoja på kvällen med vännerna och sa -Nästa år skulle det inte va coolt och komma med en v70 på tvärren genom parisikurvan? Alla tittade på mig och sa: Men en v70 är ju framhjulsdriven?

Haha vi skrattade och jag sa att det vore nåt för mig! sagt och gjort. Jag började leta efter ett lämpligt projekt när jag kom hem. Hittade till slut den perfekta på blocket. Jag brydde mig inte nåt om utrusning och motor osv..

Men hittade till slut en Volvo v70 -2002 fullsmetad med i stort sätt allt förutom Nav.. Var ju bara ett + att det var skin inredning som gick att sälja och tjäna en slant till bygget!

Jag och Andreas G bestämde oss för att nu är det dax att töma bilen på allt och göra den redo för sina ombyggnationer!

Vi skruva och slet ut allt, varenda skruv åkte ut ur bilen! När bilen väl var helt tom invändigt rulla vi in den på sin plats i garaget där den skulle få stå ett tag! gick inte många dagar innan jag åkte upp till garaget och började kapa ur allt golv.

Så började väl hela den här "resan" på den ultimata ban v70in..   Här i denna blogg kommer ni nu att kunna följa hela min långa tunga väg från en orginal v70 till den mest extrema v70 med v8 och drivlina från Crovette c5 Z06.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0